Enam kui pooled Saksamaa elanikud vähendasid eelmisel aastal oma lihatarbimist. Ligi kolmandik sakslastest plaanib järgmise kuue kuu jooksul ka oma piimatoodete tarbimist vähendada, tuleneb värsketest Smart Protein projekti andmetest.
Saksamaa on tuntud oma liharikka toidukultuuri poolest, kuid Smart Protein projekti andmed väidavad, et see ei pruugi nii jätkuda. Küsitluses osales üle 7500 inimese Saksamaalt ja teistest Euroopa riikidest – Austriast, Taanist, Prantsusmaalt, Hollandist, Itaaliast, Hispaaniast, Rumeeniast ja Ühendkuningriigist. Neilt kõigilt uuriti suhtumist taimse toidu, liha ja piimatoodete tarbimise osas.
Kõigist riikidest on Saksamaal kõige enam lihatarbimise vähendajaid – 51% elanikest. Lisaks selgus, et lausa 10% sakslastest eelistab taimset toitu. Samas pole see üllatuslik, sest riik on taimse toidu armastajate esirinnas olnud juba aastaid.
Miks see niimoodi läinud on? Esiteks on vilja kandnud aastatepikkused rahvatervisekampaaniad, mis on tõstnud teadlikkust tasakaalustatud toitumisest ja et selle saavutamiseks on vaja süüa rohkem taimset toitu. Teiseks ollakse üsna teadlikult liigse loomse toidu tarbimise halbadest mõjudest keskkonnale. Kolmas põhjus on lihtne, aga loogiline – Saksamaal on poes väga palju taimseid valikuid nii liha- kui piimaalternatiivide näol ja need on kõigile soovijaile kergesti kättesaadavad.
“Kuigi ka 40% Eesti elanikest vähendab oma lihatarbimist, ei ole me veel Saksamaa tasemele jõudnud,” kommenteerib Taimse Teisipäeva kampaaniajuht Liina Sala. “Peame rahvatervisekampaaniana veelgi enam tõstma teadlikkust sellest, kui oluline on suur taimse toidu osakaal menüüs meie tervise jaoks,” lisab ta.
Kuigi taimsed tooted on Saksamaal väga levinud ja kättesaadavad, ootavad sakslased turule senisest veelgi enam valikuid. Kõige rohkem tuntakse puudust taimsest toorjuustust, viilutatud juustust, mozzarella’st, hakklihast, kanalihast, kalapulkadest ja suitsulõhest. Kasvupotentsiaal taimse toidu ettevõtetel on seega ääretult suur. “Hea on näha, et ka Eestis tuleb häid taimseid tooteid iga aastaga juurde, kuid pikk maa on minna selleni, et need jõuaks igasse väiksemasse poodi ja neil oleks piisavalt huvilisi,” elab Sala kaasa.