Raport: pea pooltel toidusektori suurettevõtetel on taimse toidu tiimid

  • 2020-08-07T10:58:01

Ülemaailmse investorite võrgustiku FAIRR raportist selgus, et 40% maailma suurimatest toidusektori ettevõtetest on otsustanud luua spetsiaalsed taimse toidu väljatöötamise ja turundamisega tegelevad tiimid, vahendab New Food Magazine.

Kõige rohkem pööravad alternatiivsetele valguallikatele tähelepanu sellised suurettevõtted nagu Tesco ja Unilever. Raportis on välja toodud ka rahvusvaheline ettevõte Nestlé, kelle teadus- ja arendustegevuse töötajatest keskendub ainult taimsete toodete väljaarendamisele koguni 10%.

Toidusektori hiiglased näevad suuri võimalusi

Investorid tervitasid Tesco ja Unileveri otsust täiendada tooteportfelli keskkonnasõbralikemate valguallikatega. Raportis tuuakse positiivse asjaoluna välja, et on selgelt näha nende ettevõtete juhatuse toetust üleminekule jätkusuutlikuma toidusüsteemi poole. Muuhulgas investeeris Unilever 94 miljonit USA dollarit taimse toidu innovatsioonikeskuse Hive rajamisse, mida kutsutakse lausa toidutööstuse Silicon Valley’ks.

“Meie Unileveris töötame selle nimel, et The Vegetarian Butcher (ettevõtte taimse toidu bränd – toim.) jõuaks paljudele turgudele. Seeläbi soovime pakkuda tarbijatele tooteid, mis on identsed loomalihaga nii maitse kui ka tekstuuri poolest. Selleks oleme loonud toimivad tiimid, mis töötavad kiiresti ja suure pühendumusega, et pakkuda parimat kogemust nii tarbijatele kui ka toitlustussektori ettevõtetele,” sõnas Unileveri Põhja- ja Ida-Euroopa turundusjuht Adrian Kociemba, kes osaleb ka 7. oktoobril Eestis toimuval toidukonverentsil Food Innovation Summit.

Raportist selgus ka tõsiasi, et pea pooled jaemüüjad juba müüvad või kavatsevad müüa taimseid liha alternatiive just lihaosakonnas, mis muudab keskkonnasõbralikumad tooted kättesaadavamaks laiemale tarbijate segmendile.

Eriline aasta kasvatab investeeringuid ja kasumeid

Alternatiivsete valguallikate valdkonda on 2020. aasta esimeses pooles tehtud 1,1 miljardi USA dollari väärtuses riskikapitali investeeringuid, mis ületab kõiki eelmise aasta investeeringuid kahekordselt. 

Samuti annavad sektori kasvust selgelt märku ka tootjate kasumid: USA tuntud taimse liha tootja Beyond Meat’i aktsiad läbisid märtsis korraliku languse, ent nende taastumine on olnud märkimisväärne. Aprillis tõusis aktsia 49% ning on nüüd väärt 100 dollarit – see on neli korda kõrgem hinnast, millega algselt turule tuldi.

„Käesolev aasta on toidusektori ettevõtete jaoks paljuski otsustav: see näitab, kes on võimeline innovatsioonile panustades muutunud olukorrast kasu lõikama ning kes jääb kaotajaks,“ sõnas Food Innovation Summiti peakorraldaja Anna Kaplina.